Habe nun endlich einmal ein paar aktuelle Bilder aus dem Innenbereich der BIG U gefunden,
http://news.nationalgeographic.com/2016 ... dium=email
und so wie es aussieht und ich auch vermutet habe, ist bis auf die Außenwände in den Räumen rein nichts mehr vorhanden - aber - die Antwort auf meine jahrelange Frage wird von National Geograhic beantwortet: Denn wie es aussieht, sind die alten Kesselanlagen noch an Bord. Auch wenn die Schrott sind würde es mich mal wirklich interessieren, was die für Ausmaße haben. Bei der QE 2 und NORWAY kam man damals schon ganz schön ins staunen.
Sollte das Projekt zustande kommen, wo ich derzeit ziemlich hin- und hergerissen bin, ob es ein gutes Projekt wird, stehen die Chancen für einen Umbau auf der Lloyd Werft sehr gut da, unter dem Vorbehalt, dass die UNITED STATES Amerika verlassen darf!
Crystal Cruises: Option zum Kauf der "United States"
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Re: Crystal Cruises: Option zum Kauf der "United States"
Schon richtig. Aber eine betriebswirtschaftlich denkende Reederei würde doch sowieso ein neues Schiff bauen, statt eine uralte Rostschüssel mit einem unverhältnismäßigen Aufwand umzubauen. Wie gesagt: Wenn ich schon hunderte von Millionen ausgebe, um ein bald 65 Jahre altes, schrottreifes Schiff wieder flottzumachen, dann handele ich doch ohnehin nicht nach betriebswirtschaftlichen Kriterien, dann muss mich doch etwas anderes motivieren, sollte man meinen. Zum Beipiel der Reiz, neben all den umgekippten Wolkenkratzern mit Kussmund einen klasssischen alten Liner zu platzieren - natürlich mit modernster Technik und allem Komfort ausgestattet, aber eben äußerlich im klassischen Gewand und damit einzigartig.Marcuerro hat geschrieben:Natürlich gibt es eine nicht gerade kleine Klientel von Menschen, die gern viel Geld dafür auf den Tisch legen würden, genau dieses klassische Kreuzfahrt-Gefühl auf einem legendären und weitestgehend unveränderten Schiff von früher zu erleben. Aber eben keine 4000 Menschen pro Fahrt. Und auch keine 1000 pro Luxus-Fahrt über die nächsten 20 Jahre. Vermutlich würde sich zu Anfang eine glücksjauchzende Masse von Edel-Kreuzfahrern auf das Schiff stürzen und es die nächsten fünf, sechs oder sieben Jahre auslasten. Und danach wäre die Sensation vorbei. Dafür gibt heute keine betriebswirtschaftlich denkende Reederei mehr eine dreiviertel Milliarde Dollar aus.
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Re: Crystal Cruises: Option zum Kauf der "United States"
...wenn man Crystal eines nicht vorwerfen kann, dann doch wohl, daß man zu wenige Neubauten plant.Timo hat geschrieben:Aber eine betriebswirtschaftlich denkende Reederei würde doch sowieso ein neues Schiff bauen

- Raoul Fiebig
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Re: Crystal Cruises: Option zum Kauf der "United States"
Hallo allerseits,
Crystal Cruises hat entschieden, die "United States" nicht zu kaufen. Somit wird das Schiff nicht umgebaut und auch nicht wieder in Fahrt kommen.
Folgende Pressemeldung hat die SS United States Convervancy dazu herausgegeben:
Crystal Cruises hat entschieden, die "United States" nicht zu kaufen. Somit wird das Schiff nicht umgebaut und auch nicht wieder in Fahrt kommen.

Folgende Pressemeldung hat die SS United States Convervancy dazu herausgegeben:
CRYSTAL CRUISES CONCLUDES SS UNITED STATES TECHNICAL FEASIBILITY STUDY
America’s Flagship Found Structurally Sound But Technical Challenges Prevent Her Return to Modern Seagoing Service
SS United States Conservancy Will Continue To Pursue Redevelopment Opportunities
LOS ANGELES, August 5, 2016 – Following an intensive, six-month evaluation, Crystal Cruises today determined that while the SS United States is structurally sound, the technical and commercial challenges associated with returning the historic liner to service as a modern cruise ship have unfortunately proven insurmountable. As a show of support for the vessel, Crystal Cruises will be making a significant donation of $350,000 to aid in the Conservancy’s ongoing mission to save the ship. The Conservancy intends to resume its pursuit of stationary redevelopment opportunities for America’s Flagship.
In February, Crystal and the SS United States Conservancy announced they had entered into an exclusive option agreement with the goal of converting the iconic 1950s-era vessel into a modern, luxury cruise ship that would comply with all modern safety and technical standards – unprecedented for a single vessel refurbishment. Crystal commenced a comprehensive feasibility study and professional evaluation, convening a world-class team of engineers and experts while incurring over $1 million in costs.
“Over the past six months, Crystal has conducted an extensive feasibility study to restore ‘America’s Flagship’ to oceangoing service. Unfortunately, the hurdles that would face us when trying to bring a 65-year-old vessel up to modern safety, design and international regulatory compliance have proven just too great to clear in both a technically and commercially responsible manner,” said Crystal President and CEO Edie Rodriguez.
“While it has been determined that Crystal’s exciting vision for the ship would have required overcoming various technical hurdles and major changes to her historic design, the studies performed have confirmed the ship is structurally sound,” said Susan Gibbs, Executive Director of the SS United States Conservancy. “America’s Flagship continues to hold enormous potential as a stationary mixed-use development and museum in New York or another urban waterfront setting. The SS United States Conservancy remains deeply committed to saving this unique and powerful symbol of the nation’s strength, history, and innovation.”
Led by retired U.S. Coast Guard Rear Admiral Tim Sullivan, Crystal’s impressive team of maritime experts and engineers conducted numerous assessments on the ship in the Port of Philadelphia, where it has been docked for 20 years. The evaluation and testing included in-depth assessments of the ship’s structural condition; underwater inspections of the hull by divers; the examination of her fuel and salt water ballasting tanks; and a series of intensive engineering studies to deduce what would be needed to bring her back into service.
Regrettably, the technical feasibility study concluded that while the ship is remarkably intact and structurally sound, modifying the ship for today’s standards for oceangoing service (SOLAS) would require significant changes to the hull that would pose stability challenges. Additionally, the installation of a modern, state-of-the-art diesel electric propulsion plant would have necessitated altering of the existing shaft lines and rebuilding about 25 percent of the hull to reconfigure the ship to a twin shaft-twin rudder arrangement. While it was known that the vessel would need to have been essentially rebuilt from the inside out, these specific challenges, among others, collectively posed significant risk to the success of the project.
“Our company has great affection for this historic and irreplaceable vessel, and we will be making a $350,000 donation which will help support the Conservancy preserve the vessel through the remainder of the year,” said Rodriguez. “We firmly believe the SS United States is an American treasure and deserves to be preserved and redeveloped as a stationary destination for future generations to experience and enjoy.”
The Conservancy will immediately restart its aggressive outreach to qualified developers and investors to secure the ship’s future, while continuing its ongoing mission to educate the public about the legacy of the vessel and building its museum collection and archives. A national reunion of former crewmembers and passengers is planned in Philadelphia on September 17.
“The Conservancy is deeply grateful to Crystal Cruises for recognizing the SS United States’ historic importance and for working so hard on the ship’s behalf,” said Gibbs. “I would also like to thank our members and supporters from across the country and around the world for their continued support. Together we will continue to work tirelessly to save America’s Flagship and honor the legendary liner’s legacy.”
Crystal would like to thank partners and agencies involved in helping complete the feasibility study including: the U.S Coast Guard; Atlantic Logistics; the U.S Environmental Protection Agency; the American Bureau of Shipping; the U.S. Maritime Administration; the Seafarer’s International Union and multiple U.S. Congressional committees. Finally, Crystal urges the public to visit http://www.SSUSC.org to help the SS United States Conservancy continue its efforts to save America’s Flagship and advance its educational and curatorial programs to honor the nation’s only remaining ocean liner.
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Re: Crystal Cruises: Option zum Kauf der "United States"
Schade, dass es nicht klappt - vor allem für die Werft, die möglicherweise gute Chancen auf den Umbau-Auftrag gehabt hätte...
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Re: Crystal Cruises: Option zum Kauf der "United States"
Das war dann wohl die letzte Chance. Vom Marketingstandpunkt aus sollten die 2 Mio für Crystal gut investiert gewesen sein.
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Re: Crystal Cruises: Option zum Kauf der "United States"
Bliebe noch der Wunsch, sie als künstliches Riff für Taucher zu versenken 
