Kreuzfahrten mit Carnival Cruise Line, Costa Crociere, Cunard Line, Holland America Line, P&O Cruises, P&O Cruises Australia, Princess Cruises und Seabourn Cruise Line (ohne Aida Cruises)
Da hat Google aber schön gepfuscht. Ich habe mir das Satellitenbild eben einmal in Google MapsGL angesehen, wobei mir eine im Vergleich zur Umgebung sehr detaillierte Concordia aufgefallen ist, die nach dem Bild inzwischen gefühlte 90° Schlagseite hat. Das besondere daran: Der Rumpf ist komplett repariert worden. Google hat hier tatsächlich ein Foto aus besseren Tagen der Concordia hineinmontiert. Zum Vergleich habe ich es mir auch noch einmal in Google Maps (ohne GL) angesehen. Da ist dann das normale (schlechte) Satellitenbild zu sehen. Die Panoramen konnte ich mir bisher leider noch nicht ansehen.
die US-Küstenwache und die Unfalluntersuchungsbehörde NTSB werden sich an den Untersuchungen zum Unglück der "Costa Concordia" beteiligen. Folgende Pressemeldung hat die U.S. Coast Guard dazu herausgegeben:
U.S. Coast Guard part of Italian-led Costa Concordia investigation
WASHINGTON — The U.S. Coast Guard, joined by the National Transportation Safety Board, will be part of an Italian-led marine casualty investigation into the January 2012 grounding and partial sinking of the cruise ship Costa Concordia off the coast of Italy.
The incident left 32 people dead, including two Americans. Evidence, timeline, analysis, conclusion(s), recommendations and a draft report are to be formalized over the next few months of the investigation.
The Coast Guard places the highest priority on the safety of passenger vessels, including those domestic and foreign vessels that embark passengers in the United States and embark U.S. passengers world-wide, ensuring they are in compliance with applicable international and domestic safety standards.
The Coast Guard routinely participates in casualty investigations, even those taking place overseas, and leads efforts at the International Maritime Organization to improve maritime safety, security and environmental protection standards.
Coast Guard and NTSB participation in the Costa Concordia marine casualty investigation is consistent with generally accepted international marine casualty investigation practices and with Coast Guard statutory authority in 46 U.S.C. 6101(g) and 6301.
Irgendwie keine große Überraschung - überraschend wäre in der Tat gewesen, wenn man den ersten Zeitplan bei einem derartigen Objekt hätte einhalten können.
Hm... Herbst 2013... Raoul, wäre das nicht was für eine Gruppenreise?