Sonnendeck Seereisen

Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Schiff

Alle internationalen Veranstalter von Hochseekreuzfahrten, die nicht zu den "Großen Drei" gehören

Moderator: pinneberger

Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Schiff

Beitragvon Raoul Fiebig am 08.03.2018 23:52

Hallo allerseits,

ich mache dazu mal einen neuen Thread auf...

Von MV Werften hat mich folgende Pressemitteilung erreicht:

MV WERFTEN startet Bau des ersten 204.000 BRZ großen Global-Class-Kreuzfahrtschiffes

Wismar, 8. März 2018 | Begleitet von lautem Schiffshupen, starteten heute in Wismar die Fertigungsarbeiten am ersten Schiff der Global Class. Die Ministerpräsidentin von Mecklenburg-Vorpommern, Manuela Schwesig, und der Vorstandvorsitzende und CEO von Genting Hong Kong, Tan Sri Lim Kok Thay, setzten per Knopfdruck die Brennmaschine zum ersten Stahlschnitt in Gang. Nur wenige Minuten später wurde auch in Rostock der erste Stahl geschnitten. Für den Bau des 204.000 Bruttoraumzahl (BRZ) großen Schiffes werden die Fertigungskapazitäten beider Standorte genutzt: Es wird das größte Passagierschiff, das jemals in Deutschland gebaut wurde.

Die Fertigung findet parallel auf den Werften in Wismar und Rostock statt, die Endmontage in Wismar. Die Ablieferung des Flaggschiffes ist für Ende 2020 geplant. Insgesamt sind rund 600 Firmen am Bau beteiligt.

„Nach drei Jahren Design- und Konstruktionsarbeit an den Schiffen der Global Class und einem über 210 Millionen Euro schweren Investitionsprogramm für MV WERFTEN, um die Anlagen auf den modernsten Stand der Technik zu bringen, freuen wir uns sehr, heute mit dem Bau des ersten Global-Kreuzfahrtschiffes zu beginnen“, sagte Tan Sri Lim Kok Thay. „Diese Passagierschiffe sind nicht nur die größten, die in Deutschland gebaut werden, sie sind auch die technologisch fortschrittlichsten. Sie greifen die Begeisterung der Asiaten für künstliche Intelligenz im Alltag auf, etwa durch Gesichts- und Spracherkennung für die meisten Dienste an Bord. Oder durch Roboter, die Routineaufgaben erledigen, sodass sich die Crew stärker auf andere Dienstleistungen konzentrieren kann“, fügte er hinzu.

Die Schiffe der Global Class sind speziell für den rasant wachsenden asiatischen Kreuzfahrtmarkt konzipiert. Sie verfügen über beliebte Einrichtungen wie ein Multiplex-Kino, einen Themenpark, ein Spa, verschiedene authentische asiatische Restaurants sowie Fast-Food-Alternativen, diverse Einkaufsmöglichkeiten und eine Luxus-Shopping-Meile.

Die Kreuzfahrtschiffe werden 342 Meter lang, 46,40 Meter breit und einen Tiefgang von 9,50 Meter haben. Bei einer Größe von 204.000 BRZ bieten die Megaliner – bei Doppelbelegung – über 5.000 Passagieren in 2.500 Kabinen Platz. Die Kabinen sind speziell für asiatische Familien ausgelegt. Sie bieten Schlafplätze für zwei, drei oder vier Personen mit geteilten (zwei) Badezimmern und gestatten so einen größeren preislichen Spielraum für den asiatischen Markt. Mit Rettungsmitteln für bis zu 9.500 Passagiere können die Schiffe der Global Class auch den extrem hohen Andrang während der Ferienzeiten in Asien bewältigen. Zusätzlich zu 28 großen Fahrstühlen wird die Global Class mit acht Rolltreppenanlagen ausgestattet, die die öffentlichen Bereiche miteinander verbinden – und werden somit die ersten Kreuzfahrtschiffe mit Rolltreppen sein. Dank der Gesichtserkennung wird es nur minimale Warteschlangen beim Ein- und Aussteigen und beim Bezahlen geben, kontextuelles Marketing für eine gleichmäßige Auslastung der Schiffseinrichtungen sowie weitere KI-Systeme.

Jarmo Laakso, CEO von MV WERFTEN, sagte: „Der Bau dieser Schiffe ist eine große Herausforderung, die es nun zu meistern gilt. Wir werden all unser Können einsetzen, um ‚Schiffbau made in MV‘ weltweit als Qualitätsgaranten bekannt zu machen. Schon jetzt danken wir unseren Mitarbeitern und Partnern für ihre hervorragende Arbeit während der Design-, Konstruktions- und Planungsphase. Diese Leistung gilt es nun fortzuführen.“

„Die Werften haben in Mecklenburg-Vorpommern eine lange Tradition. Sie sind wichtige Arbeitgeber bei uns im Land. Der Kreuzfahrtschiffbau ist eine neue Herausforderung und die große Chance, allen zu zeigen, dass Schiffbau in Mecklenburg-Vorpommern Zukunft hat“, sagte Ministerpräsidentin Manuela Schwesig.

„Der Baustart ist ein wichtiger Schritt für die maritime Industrie in Mecklenburg-Vorpommern“, betonte Harry Glawe, Minister für Wirtschaft, Arbeit und Gesundheit. „Mit dem Arbeitsauftakt des Global-Class-Kreuzfahrtschiffes setzt MV WERFTEN seine Zukunftsstrategie für unser Land weiter um. Das stärkt den Schiffbau mit den heimischen Zulieferern und Dienstleistern. Mit den noch ausstehenden Aufträgen werden wichtige Industriearbeitsplätze bei uns im Land gesichert und geschaffen.“

„Heute ist ein wahrhaft historischer Tag“, erklärte Wismars Bürgermeister Thomas Beyer. „Der Bau des größten Schiffes, das je in Wismar gebaut wurde, beginnt. Wir freuen uns mit der Werft und wünschen gutes Gelingen und einen erfolgreichen und unfallfreien Bauverlauf.“

Bis 2021 wird MV WERFTEN sechs weitere Schiffe abliefern: Die „Crystal Ravel“ wird im April abgeliefert. Seit Januar fertigt das Unternehmen in Stralsund die erste von drei Expeditions-Megayachten, die Ende 2019 abgegeben wird. Das zweite Schiff der Global Class wird ab 2019 gebaut und Ende 2021 abgegeben.

Bild
Benutzeravatar
Raoul Fiebig
Captain
Captain
 
Beiträge: 26846
Registriert: 07.09.2007 14:52
Wohnort: Paderborn

Re: Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Sc

Beitragvon Digiman25 am 09.03.2018 05:08

Mich freuen die Aufträge für die Werft. Das bedeutet mittelfristig Arbeitsplätze (und hoffentlich auch Steuereinnahmen) für die Region.
Gleichzeitig freue ich mich, dass man die Schiffe hier vermutlich nie wiedersehen wird.
So riesige Schiffe mag ich einfach nicht. Roboter und Gesichtsscanner als Ersatz für eine freundliche und hilfsbereite Crew wären mir ein Grauen. Ich verdiene mein Geld mit Elektronik, aber ich mag ja schon das Gedaddel auf Tablett & Co. bei anderen "modernen" Schiffen für Reservierung von Tisch, Ausflug oder Theatervorstellung nicht.
Aber das ist eher mein persönliches Problem - und noch gibt es ja genügend Alternativen...

Gruß aus Lippe
Walter
Digiman25
4th Officer
4th Officer
 
Beiträge: 384
Registriert: 26.08.2014 19:05
Wohnort: das schöne Lipperland

Re: Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Sc

Beitragvon Unimedien am 09.03.2018 12:18

Ich finde die Entwicklung mit MV WERFTEN und das es jetzt auch offiziell mit dem Stahlschnitt der großen GLOBAL CLASS losgegangen ist auch gut. Wenn schon ein neuer Wettbewerber für die MEYER WERFT entsteht, dann besser hier bei uns als woanders. Denn zu höheren Steuereinnahmen wird es auf jeden Fall kommen. Allein durch die Lohn-/Einkommenssteuer der sehr vielen neuen Mitarbeiter gibt es sofort einen höheren Steuerertrag. Die Werft selber wird aufgrund der hohen Investitionskosten in die Aufrüstung der Werftanlagen (und der dadurch ausgelösten steuerlichen Abschreibungen) vermutlich erstmal keine Gewerbe- und Körperschaftssteuern zahlen müssen. Es wird aber sehr viele Zulieferbetriebe geben, bei denen das schon eher der Fall sein wird. Also alles in allem eine sehr positive Entwicklung. Ich jedenfalls freue mich schon auf den Moment, in dem man das erste GLOBAL CLASS Schiff für DREAM CRUISES in Realität sehen kann.
Unimedien
4th Officer
4th Officer
 
Beiträge: 460
Registriert: 26.09.2016 12:20

Re: Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Sc

Beitragvon Raoul Fiebig am 12.03.2018 13:54

Hallo allerseits,

mit Verspätung kam am Wochenende auch eine PM von Dream Cruises:

DREAM CRUISES CELEBRATES THE FIRST STEEL CUT FOR GLOBAL CLASS SHIP

With four mega cruise ships, Dream Cruises will offer worldwide itineraries to become
“Asia’s Global Cruise Line” with the youngest fleet in the world

Hong Kong/Wismar, Germany, 9 March 2018 – Genting Hong Kong marked the official start of production on Dream Cruises’ new Global Class cruise ship during a steel cutting ceremony held on 8 March at the MV Werften shipyards in both Wismar and Rostock, Germany.

“After designing the Global Class ships for the last three years and investing over 210 million euros to make MV Werften a state-of-the-art cruise shipbuilding yard, we are very pleased to finally start construction on the first Global Class cruise ship today,” said Tan Sri Lim Kok Thay.

“These ships are not only the largest cruise ships to be built in Germany; they are also the most technologically advanced with artificial intelligence. The Global Class ships mirror the widespread use of technology and artificial intelligence by our Asians guests in their daily lives, with facial and voice recognition for most services onboard, eliminating most queues; contextual marketing to even out demand on ship facilities; automated robots to perform mundane tasks - allowing the hardworking staff to focus on service delivery - along with other artificial intelligent and digital systems. Internet, an essential service for guests to connect on social media, will be free,” he added.

The Global Class ships are designed specifically for the rapidly growing Asian cruise market with popular features such as a Cineplex, theme park, Asian spa, multiple authentic Asian dining experiences, including fast-casual food alternatives, and affordable shopping facilities in addition to luxury retail boutiques.

The Global Class ships will be 342 meters long and 46.40 meters wide with a draft of 9.50 meters. With a capacity of 204,000 gross tons (GT), the ship can accommodate about 5,000 passengers in 2,500 cabins based on a twin share basis. However, the cabins are uniquely designed for the Asian family and can comfortably sleep 2, 3 or 4 persons with split (two) bathrooms, allowing for a wider price point for the Asian market. With total life-saving capacity of up to 9,500 passengers, the Global Class ships can cater for the extremely high peak seasonal holiday periods in Asia. In addition to the usual 28 large elevators, the Global Class will also have eight sets of escalators connecting the public areas, the first cruise ship to have public escalators.

“Dream Cruises is pleased that the Global Class ships are joining the Dream brand”, says Mr. Kent Zhu, President of Genting Cruise Lines. “While originally planned for the Star Cruises family, the benefits of giving scale to Dream Cruises with four of the youngest ships in the world will bolster the Dream Cruises’ expansion plans and global aspirations. However, we are commencing our design for a new class of ships for Star Cruises which will rejuvenate the Star Cruises brand in the coming years.”

“This is a very proud moment for Dream Cruises,” said Mr. Thatcher Brown, President of Dream Cruise. “Building on the successful debuts of Genting Dream in 2016 and World Dream in 2017, the addition of two Global Class ships to the fleet will allow Dream Cruises to offer our partners and guests more itineraries worldwide. Our plans are to have Shanghai and Tianjin as homeports in summer and then, to offer itineraries in Australia, New Zealand, the ASEAN region, and the West coast of the United States in winter. By 2021, there will be about 8 million Asian tourists to Australia and New Zealand annually and Dream cruises will be able to offer an attractive cruise alternative to a land vacation for these Asian visitors. Expanding the Dream Cruises brand “globally” goes hand-in-hand with an aggressive new-build program that will over double our capacity in by 2021.”

Since its launch, Dream Cruises has garnered important industry accolades including being ranked 6th in the Top Ten Large Resort ships by the highly-revered Berlitz Cruising and Cruise Guide 2018, “Best Preferred Cruise Brand for Families” by the Global Times, “Most Popular Cruise Brand” at the 10th TVB Weekly Brand Award 2017 and “Best New Ship” for Genting Dream and “Best Cruise Line – Entertainment” in Travel Weekly Asia Reader's Choice Awards 2017.
Benutzeravatar
Raoul Fiebig
Captain
Captain
 
Beiträge: 26846
Registriert: 07.09.2007 14:52
Wohnort: Paderborn

Re: Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Sc

Beitragvon Kieler am 25.08.2018 08:39

Mitte September soll das erste Schiff auf Kiel gelegt werden.http://www.ostsee-zeitung.de/Thema/W/Werften/34-Millionen-Investition-Wismarer-Werft-saniert-Kaianlagen Dann wird wohl die SuperStar Libra zeitgleich im Dock liegen.
Kieler
4th Officer
4th Officer
 
Beiträge: 120
Registriert: 31.07.2018 08:55

Re: Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Sc

Beitragvon Raoul Fiebig am 25.08.2018 10:21

Hallo Kieler,

das wurde anläßlich der Kiellegung der "Crystal Endeavor" bekanntgegeben. Allerdings hieß es, die Kiellegung solle in Rostock erfolgen, nicht in Wismar.
Benutzeravatar
Raoul Fiebig
Captain
Captain
 
Beiträge: 26846
Registriert: 07.09.2007 14:52
Wohnort: Paderborn

Re: Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Sc

Beitragvon Unimedien am 25.08.2018 15:07

Wenn ich es richtig mitbekommen habe, bedeutet Mitte September in diesem Fall konkret der 11.09.2018 . Da am Standort Rostock von MV WERFTEN ein sehr großes schwimmfähiges Modul mit den Motoren vorgefertigt wird (ähnlich wie es die MEYER WERFT jetzt seit einigen Kreuzfahrtschiffen praktiziert), ist es nachvollziehbar, dass die Kiellegungszeremonie in Rostock stattfindet.
Unimedien
4th Officer
4th Officer
 
Beiträge: 460
Registriert: 26.09.2016 12:20

Re: Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Sc

Beitragvon Raoul Fiebig am 07.09.2018 10:45

Hallo allerseits,

die Kiellegung findet in der Tat am 11. September um 14:00 Uhr MESZ statt. Folgende Pressemeldung habe ich dazu von Dream Cruises erhalten:

GENTING CRUISE LINES TO LIVE STREAM KEEL LAYING OF DREAM CRUISES’ NEW GLOBAL CLASS SHIP VIA FACEBOOK and Weibo (in china)
Launches naming contest to celebrate 25th Anniversary of Genting Hong Kong

Hong Kong, 7 September 2018 – Genting Cruise Lines will celebrate the next important milestone in the construction of Dream Cruises’ new Global Class ship with the Keel Laying ceremony to be held on Tuesday, September 11 at 14:00, CEST (Central European Summer Time).

Genting Cruise Lines will livestream the ceremony via the Dream Cruises Facebook Page and Weibo in China, inviting viewers from around the world to celebrate alongside VIP guests in attendance. Those guests will include Western Pomerania’s Prime Minister Manuela Schwesig, Genting Hong Kong's Executive Chairman and CEO Tan Sri Lim Kok Thay, Group President of Genting Hong Kong, Mr. Colin Au, and President of Dream Cruises & Managing Director of Crystal Cruises Asia, Mr. Thatcher Brown. Also attending will be MV WERFTEN President & CEO Peter Fetten, and over 700 MV WERFTEN team members.

The complete Keel Laying Ceremony video will also be available for viewing on Dream Cruises’ social media platforms following the live broadcast, for viewers who are not able to watch it live.

WHERE: Dream Cruises Facebook Page
www.facebook.com/DreamCruisesHQ/

Dream Cruises Weibo
weibo.com/dreamcruises

WHEN: Tuesday, September 11, 2018
14:00, CEST (Central European Summer Time)

GLOBAL CLASS NAMING CONTEST

To commemorate Genting Hong Kong’s 25th Anniversary and in anticipation for the debut of Dream Cruises’ newest class of ship in 2020, Dream Cruises has launched a naming contest to propose a name, in English and/or Chinese, for the new cruise liner. The new Global Class ship will provide 5,000 lower berths with 9,500 maximum passenger capacity, among the highest in the current cruise industry. Featuring 2,500 large, family-style cabins, accommodations on board the Global Class will be able to sleep two, three, or four passengers in comfort, while a thoughtful split bathroom design will allow for two guests to use the facilities simultaneously.

Not only will the Global Class be the largest cruise ship to be built in Germany, she will also be the most technologically advanced in the world. Cutting-edge technology, including facial and voice recognition will enhance and streamline the on board experience for guests and make the transition from shore to ship as seamless as possible.

The contest will be divided into two categories for the general public and for travel agents with one winner from each category receiving a very special prize:

1. General Public Prize: 25 Complimentary Cruises on board the new Global Class ship
2. Travel Agents/Partners: HKD 1 Million in Global Class ship cabin equivalent (to be awarded to the travel agency)

For more information and to enter, please visit: http://25anniversary.gentinghk.com/
Benutzeravatar
Raoul Fiebig
Captain
Captain
 
Beiträge: 26846
Registriert: 07.09.2007 14:52
Wohnort: Paderborn

Re: Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Sc

Beitragvon Raoul Fiebig am 11.09.2018 12:54

Hallo allerseits,

die Kiellegungszeremonie des ersten Schiffs gibt es in wenigen Minuten auch bei YouTube im Livestream.
Benutzeravatar
Raoul Fiebig
Captain
Captain
 
Beiträge: 26846
Registriert: 07.09.2007 14:52
Wohnort: Paderborn

Re: Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Sc

Beitragvon Raoul Fiebig am 12.09.2018 12:13

Hallo allerseits,

folgende Pressemeldung hat mich von MV Werften erreicht:

MV WERFTEN legt das erste Schiff der Global-Klasse für Dream Cruises auf Kiel

Mit 204.000 BRZ und 2.500 Suiten und Kabinen wird es das größte Kreuzfahrtschiff sein, das jemals in Deutschland gebaut wurde – mit der modernsten digitalen Technologie

Wismar, 11. September 2018 | Die Kiellegung der ersten Sektion des Dream-Cruises-Flaggschiffes der Global Class fand heute bei MV WERFTEN in Rostock statt. Sie ist 22 Meter lang, über 26 Meter breit, 410 Tonnen schwer – schon die Dimensionen dieser ersten Sektion lassen Großes erahnen: Was bei MV WERFTEN in Rostock auf Kiel gelegt wurde, wird das größte Kreuzfahrtschiff, das jemals in Deutschland gebaut wurde.

Rund eintausend Werftmitarbeiter, Partner sowie Gäste aus Wirtschaft und Politik folgten der Einladung ins Dock. Ministerpräsidentin Manuela Schwesig, Wirtschaftsminister Harry Glawe, Genting Hong Kongs Vorstandsvorsitzender und CEO Tan Sri Lim Kok Thay, Group-Präsident Colin Au, Dream-Cruises-Präsident Thatcher Brown und MV-WERFTEN-Geschäftsführer Peter Fetten legten die traditionellen Glücksmünzen auf die Pallung, bevor der 95 Meter hohe Bockkran die Sektion absenkte.


„Der Bau von Kreuzfahrtschiffen ist eine Herausforderung, vor allem aber eine große Chance für MV WERFTEN“, sagte Ministerpräsidentin Manuela Schwesig. „Er eröffnet auch vielen Zuliefererbetrieben bei uns im Land neue Möglichkeiten. Ich freue mich sehr, dass alle drei Standorte – Wismar, Stralsund und auch Warnemünde – vom neuen Kurs der Werften profitieren.“


„Die Global Class wurde vom Kiel aufwärts komplett für den Asiatischen Markt konzipiert, d.h. mit spannenderen öffentlichen Areas und größeren Kabinen als auf bisherigen Kreuzfahrtschiffen, unterstützt durch weltweit führende Spitzentechnologie und digitale Systeme, wie sie technikaffine Asiaten gewohnt sind.“, sagte Tan Sri Lim Kok Thay. „Eine Werft zu besitzen, bedeutet mehr Flexibilität bei der Integration der neuesten technischen Fortschritte für MV WERFTEN, um das beste Kreuzfahrtschiff der Welt zu bauen.", fügte er hinzu.

Peter Fetten, Geschäftsführer MV WERFTEN sagte: „Bei uns entsteht wahrlich Großes. Der erste ‚Gigant aus MV‘ erreicht nach intensiver Design- und Konstruktionsphase mit der heutigen Kiellegung die nächste Phase im Produktionsprozess, die Dockmontage. Wir danken allen Mitarbeitern und Partnern für die bereits geleistete Arbeit an diesem anspruchsvollen Schiff und freuen uns auf die weitere erfolgreiche Zusammenarbeit mit Genting und Dream Cruises.“

Das 342 Meter lange, über 46 Meter breite und 204.000 Bruttoraumzahl (BRZ) große Schiff entsteht in geteilter Bauweise an den MV-WERFTEN-Standorten in Rostock und Wismar. In Rostock wird das 220 Meter lange Mittschiff gefertigt. Es wird 2019 nach Wismar verschifft, wo Bug und Heck sowie die Aufbauten montiert werden. Dort werden auch die 2.500 Passagierkabinen eingebaut, die bei MV WERFTEN Fertigmodule in Wismar produziert wurden. Insgesamt sind rund 600 Firmen am Bau der „Giganten aus MV“ beteiligt.

Die Schiffe der Global Class sind für den rasant wachsenden asiatischen Markt konzipiert. Sie werden von der Reederei Dream Cruises, die ebenfalls zur Genting-Familie gehört und weltweite Kreuzfahrten anbietet, betrieben. Zu den Ausstattungen werden ein Themenpark, inklusive einer Achterbahn mit virtueller Realität, ein Multiplex-Kino, ein asiatischer Spa-Bereich ergänzend zu einem europäischen Spa, zahlreiche Shopping-Möglichkeiten sowie authentisch asiatische als auch Fast-Food-Restaurants gehören. Mit 2.500 Kabinen bieten die Schiffe bei Doppelbelegung Platz für 5.000 Passagiere, während der Ferienzeiten in Asien sogar für bis zu 9.500 Passagiere, inklusive umfassender lebensrettender Einrichtungen und breiter Feuertreppen.
Benutzeravatar
Raoul Fiebig
Captain
Captain
 
Beiträge: 26846
Registriert: 07.09.2007 14:52
Wohnort: Paderborn

Re: Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Sc

Beitragvon Hareid am 29.05.2019 14:16

Wenn ich die neuen News richtig verstanden habe, soll einer der beiden Global Class Schiffe auch in Nordeuropa/Ostsee fahren.
Hareid
3rd Officer
3rd Officer
 
Beiträge: 853
Registriert: 10.06.2010 21:03
Wohnort: Kiel

Re: Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Sc

Beitragvon Raoul Fiebig am 28.08.2019 12:57

Hallo allerseits,

das erste Schiff der "Global Class" wird... Trommelwirbel... "Global Dream" heißen.

Hier die Genting-PM dazu:

Genting Cruise Lines Announces the Official Name of Dream Cruises’
First 208,000 Gross Ton Global Class Ship at IBTM China

Event also showcases exclusive sneak preview of Global Dream’s smart show cabin and marks the official launch of the Chinese edition of “The Berlitz Cruising and Cruise Ships Guide”

Beijing, 28 August 2019 – Genting Cruise Lines today officially announced the name of her first 208,000 gross ton Global Class ship at IBTM China, the nation’s largest business travel and MICE show, in Beijing. Building on the successful debuts of Genting Dream, World Dream and Explorer Dream, the Global Class vessel -- Global Dream will enter into service in early 2021 to invite even more Asian travellers to sail globally on inspiring voyages on board the largest cruise ship to homeport in the Asia Pacific.

This event also provided guests the chance to experience an exclusive sneak preview of Global Dream through a specially constructed, full-scale smart show cabin on display during the event as well as to officially launch of the Chinese edition of “The Berlitz Cruising and Cruise Ships Guide” - the “bible” of the cruise industry.

Among the guests representing government, travel agents and business partners, notable attendees at the event included Guest of Honour, Mr. Song Yu, Director of the Beijing Municipal Bureau of Culture and Tourism, Mr. Cao Pengcheng, Deputy Director of the Beijing Municipal Bureau of Culture and Tourism, Mr. Zheng Weihang, Executive Vice President of China Cruise & Yacht Industry Association, who joined Mr. Colin Au, Group President of Genting Hong Kong and Mr. Kent Zhu Fu Ming, President of Genting Cruise Lines for this special occasion.

“Global Dream, the first Global Class ship of Dream Cruises, belongs to a new generation of cruise ships designed for this region featuring the most advanced technology and state-of-the-art facilities. Global Dream will deliver a cutting-edge cruising experience through Artificial Intelligence that will maximize both convenience and speed for our guests on board,” said Mr. Kent Zhu. “To balance the new with the traditional, our guests will also be able to enjoy an authentic Asian experience and our signature heartfelt Asian hospitality on Global Dream, developed through the Genting Group’s over 50 years of experience in the Asian hospitality industry.

During the event, guests were treated to an exclusive sneak preview of Global Dream with the unveiling of a specially constructed balcony show cabin, built in Germany and shipped over for the occasion. Featuring 20 square metres of space, the luxurious Global Class cabins will be the industry’s most spacious staterooms, at approximately 15% larger than standard cabins found on most other cruise lines.

Designed for two guests, the staterooms can also accommodate up to four with a unique two bathroom design to allow several people to get ready at once and a sofa bed that easily unfolds to sleep two comfortably. A thoughtful touch is a privacy curtain that can be closed to divide the room into separate seating and sleeping areas, making the cabins suitable for families and group travellers.

State-of-the-art technology will include Bluetooth locks and a new smart system allowing passengers to control different functions such as the LED mood lighting and climate control with a smartphone app, voice recognition or through a touch-screen control panel. Smart sensors will also be able to detect occupants in the cabin to automatically adjust the lights and temperature for better energy efficiency and triple vent air-conditioning outlets ensure even air distribution for maximum comfort.

The event also served as the official launch of the Chinese edition of the Berlitz Cruising and Cruise Guide 2019. Since the publication of its first edition in 1985, the Berlitz Cruising and Cruise Guide has been meticulously updated every year by cruise expert Douglas Ward, the Guide’s eminent author. The 34th edition of the Berlitz Cruising and Cruise Guide in 2019 contains unbiased reviews and fascinating details on almost 300 ocean-going cruise vessels and grades them on service, food, entertainment and facilities, using an internationally recognised rating system.

“The author is the most feared critic in the business,” said The Times, London and the Berlitz evaluations and ratings – created objectively and independently by the author and his editorial team – have set the standard for the cruise industry and is widely recognized as the bible of the industry.

Global Dream and her sister ship will enter into service in early 2021 and early 2022, joining the current Dream Cruises fleet of three vessels. Both Dream Cruises’ Genting Dream and World Dream have been recognized as two of the top 10 large cruise ships by the Berlitz Guide to Cruising 2019 and are the only two highest-rated cruise ships to be operating in Asia. Dream Cruises’ third ship, Explorer Dream, commenced service this year in Eastern and Northern China and has enjoyed record occupancies. At the end of the year, Explorer Dream will be repositioned to Australia and New Zealand for Asian sourced passengers who are looking to escape the cold northern winter to enjoy summer cruises in the southern hemisphere.

By 2022, Dream Cruises five ship fleet will be the youngest and most modern in the world. As the only global cruise line with all “Made in Germany” cruise ships, Dream Cruises’ fleet will feature the highest safety standards, build quality, speed, power and luxury finishes. Coupled with the Genting Group’s over 50 years of experience in the Asian hospitality industry, Dream Cruises will provide its Asian-sourced guests with the best food, entertainment and service standards on board the finest vessels sailing to all the popular destinations in the world.

The Global Class ships have been designed for the rapidly growing Asian cruise market, which will see the largest increase in the number of middle-income households in the world over the next decade. Innovative new features and facilities on board the ships will include the industry’s most spacious staterooms and most luxurious suites, the first-ever cruise ship theme park featuring the world’s longest roller coaster at sea and the largest cinema at sea with eight theatres to meet the leisure and entertainment needs of travellers and MICE guests. Zouk, the 3rd best club in the world, will also have a presence on Global Dream while Dream Avenue will provide guests with a multi-purpose outdoor leisure and recreational space. The ship will also be equipped with voice and facial recognition technology and self-guided mobile assistants to usher in the future of cruising.

Accommodating up to 9,000 passengers and with lower berth capacity of 4,700 passengers, Global Dream will be the largest cruise ships in the world by passenger capacity and brings affordable, high-end cruising to a wide range of passengers with 2,350 cabins consisting of a variety of categories including villas, penthouses, suites, themed suites, balcony cabins and inside cabins. Global Dream will also feature Dream Cruises’ signature 151-suite luxury “ship-within-a-ship’ concept, “The Palace”.

“Dream Cruises is excited to begin a new chapter in its story when Global Dream begins her journey to take Asian travellers around the world on grand voyages to Australia, New Zealand, the Baltic Sea and the Mediterranean in the future,” added Mr. Zhu. “We invite everyone to come on board to experience our innovative facilities, thoughtful amenities, impeccable service, authentic Chinese cuisine and the largest variety of Asian and International dining at sea.”
Benutzeravatar
Raoul Fiebig
Captain
Captain
 
Beiträge: 26846
Registriert: 07.09.2007 14:52
Wohnort: Paderborn

Re: Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Sc

Beitragvon Raoul Fiebig am 16.09.2019 13:02

Hallo allerseits,

leider hatte ich einen Großteil der vergangenen Woche keinerlei Internet. Daher kommen einige Pressemitteilungen mit ziemlicher Verspätung - wie diese hier von MV Werften:

MV WERFTEN beginnt Bau des zweiten Kreuzfahrtschiffes der Global Class

Genting Hong Kongs Vorstandsvorsitzender und CEO Tan Sri Lim Kok Thay gab höchstpersönlich das Startsignal für den ersten Brennschnitt. Die 342 Meter lange und 208.000 BRZ große Global 2 wird zu den größten und technologisch fortschrittlichsten Kreuzfahrtschiffen der Welt gehören.

Wismar, 10. September 2019 | Rostock, 10. September 2019 | Fast exakt ein Jahr nach der Kiellegung des Flaggschiffes der Global Class startete heute bei MV WERFTEN in Rostock-Warnemünde die Fertigung des zweiten Schiffes der Serie. Genting Hong Kongs Vorstandsvorsitzender und CEO Tan Sri Lim Kok Thay löste mittels Knopfdruck den ersten Brennschnitt für das 342 Meter lange, 46 Meter breite und 208.000 BRZ große Schiff aus.

„Wir freuen uns sehr, dass unsere umfassenden Investitionen an den drei Standorten Früchte tragen und wir bereits heute den Brennstart eines weiteren technologisch fortschrittlichen Kreuzfahrtschiffes für unsere Reederei Dream Cruises feiern können“, so Tan Sri Lim. „Global 2 wird, auch dank künstlicher Intelligenz, unseren Gästen ein unvergessliches, modernes und hochkomfortables Reiseerlebnis bieten.“

Global 2 ist baugleich mit ihrem Schwesterschiff Global 1, die 2021 unter dem Namen „Global Dream“ in See stechen wird. Das neue Schiff mit der Baunummer 126 wird in geteilter Weise an allen drei Standorten von MV WERFTEN produziert. So werden zum Beispiel bis zu 30 Großsektionen in Stralsund gefertigt. Die Endmontage findet in Wismar statt. Am dortigen Ausrüstungskai wird derzeit ein eigens dafür gekaufter, 125 Meter hoher Kran montiert. Die Kiellegung des Schiffes ist bereits für Dezember dieses Jahres, die Ablieferung für 2022 geplant.

MV WERFTENs CEO Peter Fetten sagte: „Der Bau dieser hoch technologisierten und anspruchsvollen Schiffe ist eine Herausforderung, vor allem aber eine riesige Chance für uns. Wir danken allen Kollegen und Partnern für ihre großartige Arbeit während der Design- und Konstruktionsphase und freuen uns, nun mit der Produktion zu starten.“

Wie schon ihr Schwesterschiff, ist auch Global 2 für den stark wachsenden asiatischen Markt konzipiert. Mit 2.500 Passagierkabinen für bis zu 9.500 Menschen sowie einer Crewstärke von 2.200 sind die „Global Dream“ und Global 2 die ersten Schiffe weltweit für über 10.000 Menschen an Bord – und damit die größten der Welt in Bezug auf die Passagierkapazität. Auch hinsichtlich der Bruttoraumzahl sind sie die größten Passagierschiffe, die jemals in Deutschland gebaut wurden. Mit ihrer hohen Ausstattung an modernster digitaler Technologie, etwa Gesichts- und Spracherkennung oder Klimaregelung und Stimmungsbeleuchtung via App, sind sie bestens auf die fortschrittlichen technischen Vorlieben des asiatischen Marktes ausgerichtet. Die Passagierkabinen sind zudem die geräumigsten der Branche: Mit 20 Quadratmetern sind sie rund 15 % größer als die Standardkabinen anderer Schiffe.

Die 2.503 Passagier- und die 836 Crewkabinen des Schiffes entstehen als komplett vorausgerüstete Module bei MV WERFTEN Fertigmodule in Wismar. Insgesamt sind über 600 Firmen am Bau der Global 2 beteiligt. Über die Hälfte der Partnerunternehmen kommt aus Deutschland, ein Fünftel aus Mecklenburg-Vorpommern.
Benutzeravatar
Raoul Fiebig
Captain
Captain
 
Beiträge: 26846
Registriert: 07.09.2007 14:52
Wohnort: Paderborn

Re: Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Sc

Beitragvon biko am 06.10.2019 15:41

So sieht es aktuell aus.
Das Mittelstück auf der MV-Werft Waremünde:

Bild

Bild


Bild
biko
3rd Officer
3rd Officer
 
Beiträge: 1069
Registriert: 20.08.2009 21:20

Re: Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Sc

Beitragvon Raoul Fiebig am 11.10.2019 09:01

Hallo allerseits,

folgende Pressemitteilung habe ich von Genting Cruise Lines erhalten:

DREAM CRUISES ANNOUNCES THE WORLD’S LONGEST ROLLER COASTER AT SEA ON BOARD THE NEW GLOBAL CLASS SHIP
A centrepiece of the “Dream Park at the Pier”, the first-ever Theme Park at sea and one of the many new attractions available when the ship launches in early 2021

Hong Kong, 11 October 2019 – Dream Cruises, Asia’s Global Cruise Line, will feature the world’s longest roller coaster at sea on board its new Global Class ship which is currently under construction in Germany and slated to debut in early 2021. The “Space Cruiser” will be the highlight of the “Dream Park at the Pier” - first-ever theme park concept at sea that will push the envelope of entertainment and leisure facilities available at sea for discerning cruise passengers looking for unique experiences.

“Dream Cruises is excited to unveil the innovative and exciting “Space Cruiser” on board the newest addition to our fleet, the first Global Class ship named Global Dream, which is set to debut in early 2021,” said Mr. Michael Goh, President of Dream Cruises & Head of International Sales, Genting Cruise Lines. “As part of our commitment to develop the most technologically advanced cruise ships in the world, the newly constructed Global Class ships will dazzle guests with cutting edge features and facilities that will optimize convenience for our passengers and also provide innovative leisure, entertainment and recreation options to appeal to a broad range of guests.”

Dream Cruises has teamed up with Maurer Rides to develop the world's longest roller coaster on a cruise ship with the innovative, interactive “Space Cruiser” on the forthcoming Global Class vessel.

“Outfitted with powerful electric motors and positive-locking drive system, the coaster defies the physical limits experienced by conventional roller coasters, thus allowing acceleration over 1g almost everywhere on the 300-metre track,” said Marco Hartwig, Project Manager, Maurer Rides. “All this guarantees a spectacular and breathtaking ride at up to 60 km/h (37 mph) over the heads of fellow passengers.”

Each of the three Spike carts will provide interactive driving excitement for up to two riders per vehicle with inline seats and an integrated throttle allowing guests to control the speed of the ride. Due to the unusual perspective, the driver of the “Space Cruiser” will have the feeling of flying over the sea.

As part of the ground-breaking “Dream Park at the Pier”, the first-ever theme park at sea on the new Global Class ship, the “Space Cruiser” will be one of the many fun and exciting attractions that will thrill and dazzle guests of all ages while cruising at sea.

With something for everyone, “Dream Park at the Pier” assembles a myriad of attractions including:

· “Bounce Activity Park” – Spread out over the size of a basketball court, this inflatable park isn’t the same old bouncy castles found at kiddie parties. Guests can run, bounce, dance and jump their way around the massive bouncy obstacle course for the ultimate nostalgia trip.
· “Jump!” – Bounce around to your heart’s content in a special trampoline park that will have you jumping for joy!
· “Shark Bay” – Unleash your inner daredevil on our bungee trampoline. Accomplish acrobatic feats while attached to a safety harness for maximum fun.
· “Wipe Out” – Ride the waves at our on board surf simulator. Whether you hang ten or hang out, you’ll have a wet and wild time with your friends.
· “Cosmic Chaos” – Spin, twirl, give it a whirl. Become a human gyro and get ready to tumble.
· “Kranky Kraken” – Kiddies can make friends with our amiable octopus and fly around in one of his many arms.
· “Little Dreamers Ride” – Tiny tots can test their driving skills in our mini karts for some race-car hijinks – all in a safe and controlled environment.
· And much, much more!

Global Dream is designed for the rapidly growing Asian cruise market and will join the Dream Cruises award-winning fleet, allowing Dream Cruises to offer cruise itineraries across the world as “Asia’s Global Cruise Line”. Apart from the theme park, amenities will include a Cineplex, Asian and Western spas, ample shopping facilities as well as authentic Asian and international dining experiences and fast food restaurants. Her 2,500 cabins will be able to accommodate up to 5,000 passengers on a twin share basis and can cater to over 9,000 passengers during peak holiday periods. Global Dream will also feature Dream Cruises’ signature 151-suite luxury “ship-within-a-ship’ concept, “The Palace”.

State-of-the-art technology will include Bluetooth locks and a new smart system allowing passengers to control different functions such as the LED mood lighting and climate control with a smartphone app, voice recognition or through a touch-screen control panel. Smart sensors will also be able to detect occupants in the cabin to automatically adjust the lights and temperature for better energy efficiency and triple vent air-conditioning outlets ensure even air distribution for maximum comfort.
Benutzeravatar
Raoul Fiebig
Captain
Captain
 
Beiträge: 26846
Registriert: 07.09.2007 14:52
Wohnort: Paderborn

Re: Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Sc

Beitragvon biko am 11.10.2019 10:31

...und am kommenden Sonntag ist von 12-17 Uhr Tag der offenen Werft in Warnemünde .
biko
3rd Officer
3rd Officer
 
Beiträge: 1069
Registriert: 20.08.2009 21:20

Re: Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Sc

Beitragvon fneumeier am 11.10.2019 10:46

Maurer Rides hat seinen Stammsitz in München und baut auch die Achterbahn für die Mardi Gras von Carnival.

Gruß

Carmen
Benutzeravatar
fneumeier
Staff Captain
Staff Captain
 
Beiträge: 8712
Registriert: 06.11.2007 13:58
Wohnort: München

Re: Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Sc

Beitragvon Raoul Fiebig am 16.10.2019 10:50

Hallo allerseits,

Genting Hong Kong hat die Rumpfbemalung der "Global Dream" bekanntgegeben:

Genting Cruise Lines Presents the World Premiere of Dream Cruises’ Global Dream Hull Art at ITB Asia
Also showcasing Global Dream’s smart show cabin with state-of-the-art technology for the first time in Southeast Asia

Singapore, 16 October 2019 – Genting Cruise Lines officially announced the world premiere and unveiling of Global Dream’s brand new hull artwork, entitled “A Dream Through Time and Space” at ITB Asia in Singapore today. Building on the successful debuts of Genting Dream, World Dream and Explorer Dream, Dream Cruises’ new 208,000 gross tonne ship, Global Dream, is currently under construction at Genting Hong Kong’s very own MV Werften shipyard in Germany. Global Dream is set to enter into service in early 2021 and will invite more Asian guests to cruise worldwide on inspiring voyages on board the largest cruise ship to homeport in the Asia Pacific region.

With Global Dream’s sister ship to debut in 2022, Dream Cruises’ five ship fleet will be the youngest and most modern in the world. As the only global cruise line with all “Made in Germany” cruise ships, Dream Cruises’ fleet will feature the highest safety standards, build quality, speed, power and luxury finishes. A testament to Dream Cruises’ quality vessels and exemplary service, the latest edition of the well-respected Berlitz Cruising and Cruise Ships 2020 has again ranked Genting Dream and World Dream in the Top 10 ‘Large Resort Ship’ - the only two highly ranked cruise ships to homeport year-round in Asia. Dream Cruises’ latest addition, Explorer Dream, also made her debut in the Berlitz Cruising and Cruise Ships 2020 guide under the “Mid-Sized Ship” category, earning a Top 20 ranking.

In addition to the unveiling of the hull artwork, guests attending ITB Asia will have the chance to preview and experience Global Dream through a specially constructed, full-scale smart show cabin on display during the event for the very first-time in Southeast Asia, allowing guests to find out more about the outstanding features of the new ship.

Guest of Honour, Mr. Chee Hong Tat, Senior Minister of State, Ministry of Trade and Industry & Ministry of Education, Singapore helped preside over the unveiling ceremony along with Tan Sri Lim Kok Thay, Chairman and Chief Executive Officer of Genting Hong Kong, Mr Hui Lim, Deputy CEO & Executive Director of Genting Hong Kong, Mr. Kent Zhu, President of Genting Cruise Lines and Mr Michael Goh, President of Dream Cruises and Head of International Sales, Genting Cruise Lines.

“Singapore has been an important homeport for Genting Cruise Lines over the last 26 years and we are pleased to announce that Global Dream will celebrate her inaugural arrival in Singapore in Q2 2021 during her relocation cruise from Germany to Asia,” said Mr. Kent Zhu, President of Genting Cruise Lines. “We greatly appreciate and look forward to the continued support from the Singapore Tourism Board and our partners from Singapore and across the region.”

“Having just celebrated our 25th Anniversary in Singapore last year, we are excited to return with the unveiling of Global Dream’s hull artwork at this year’s ITB Asia in Singapore. As arguably the most identifiable feature of a cruise ship, the hull artwork is another important milestone in the development of any cruise ship and will set the personality of the ship when she launches,” added Mr. Zhu. “The new hull artwork provides a fresh take on our beloved mermaid and astronaut characters and captures the adventurous spirit and sense of modernity that will be the hallmarks of Global Dream’s essence.”

Shanghai native and London based Illustrator, Shan Jiang, was commissioned to create the latest chapter of the Dream Cruises hull art romance. Having worked with a variety of notable companies and publications, Mr Shan’s work is strongly influenced by his home city of Shanghai; its skyscrapers and bungalows, contemporary concepts and traditional superstitions and flourishing subcultures

“A Dream Through Time and Space” continues the epic journey of the mermaid and the astronaut as they seek to satisfy their boundless curiosity and explore an infinite universe – driven by the desire for the extraordinary. Embodying the independent and fearless spirit of a new generation of traveller, the two worlds of the mermaid and astronaut blend together, resulting in a new way to explore the seven seas– one that combines age-old maritime tradition with space-age technology.

Guests attending ITB Asia were also among the first in the Southeast Asian region to experience Global Dream’s specially constructed balcony show cabin, which was built in Germany. Featuring 20 square metres of space, the luxurious Global Class cabins will be the industry’s most spacious staterooms at approximately 15% larger than standard cabins found on most other cruise lines.

Global Dream’s cabins will also feature cutting edge, state-of-the-art technology, redefining the concept of cruising with Bluetooth locks and a new smart system, enabling passengers to control different functions such as the LED mood lighting and climate control with a smartphone app, voice recognition or through a touch-screen control panel. Smart sensors will also be able to detect occupants in the cabin to automatically adjust the lights and temperature for better energy efficiency and triple vent air-conditioning outlets ensure even air distribution for maximum comfort.

Accommodating over 9,000 passengers and with lower berth capacity of 4,700 passengers, Global Dream will be the largest cruise ships in the world by passenger capacity and brings affordable, high-end cruising to a wide range of passengers with 2,350 cabins consisting of a variety of categories including villas, penthouses, suites, themed suites, balcony cabins and inside cabins. Global Dream will also feature Dream Cruises’ signature 151-suite luxury “ship-within-a-ship’ concept, “The Palace”.

Featuring a variety of innovative new features and facilities, Global Dream will include the industry’s most spacious staterooms and most luxurious suites, the first-ever theme park concept at sea - “Dream Park at the Pier” highlighted by the “Space Cruiser”, the world’s longest roller coaster at sea – the largest cinema at sea with eight theatres to meet the leisure and entertainment needs of travellers and MICE guests, and more. Singapore’s homegrown and internationally renowned nightlife brand, Zouk, the 3rd best club in the world, will also have a presence on Global Dream while Dream Avenue will provide guests with a multi-purpose outdoor leisure and recreational space.

Bild
Benutzeravatar
Raoul Fiebig
Captain
Captain
 
Beiträge: 26846
Registriert: 07.09.2007 14:52
Wohnort: Paderborn

Re: Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Sc

Beitragvon biko am 11.12.2019 19:21

Der Baufortschritt, heute in der Werfthalle:

Bild
biko
3rd Officer
3rd Officer
 
Beiträge: 1069
Registriert: 20.08.2009 21:20

Re: Dream Cruises: Stahlschnitt für erstes "Global Class"-Sc

Beitragvon Raik am 12.12.2019 11:05

der unförmigste Klotz von allen je gebauten Kreuzfahrtklötzen.
Raik
3rd Officer
3rd Officer
 
Beiträge: 758
Registriert: 16.03.2011 15:00

Nächste

Zurück zu Der Rest der Kreuzfahrtwelt

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 1 Gast